søndag 15. april 2018

Lek med foto....

Fotografering er ikke bare en hobby, men også en lidenskap.

Når man først er hektet, så har det innvirkning på hele livet ditt 
og ditt syn på verden blir også gjerne forandret, for uansett hvor 
du befinner deg og uansett tid, så ser du hele tiden fotomotiver.

Du behøver ikke være bevisst på det der og da, men det vil
automatisk legge seg inn noe info på "hard discen" og du har 
puttet inn tanken på at dette skal jeg fotografere en dag.

Er du skikkelig hekta, så drar du med deg kameraet overalt.

En kald vintermorgen skulle jeg som vanlig avgårde for å trene 
(det skjer to ganger i uken).

Dette er bare vedlikeholdstrening og trening for å holde
slitasjeskadder litt under kontroll.

Nok om det, ihvertfall så var det en kald morgen i vinter, med 
skikkelige frosne bilruter og istedenfor å begynne å skrape, satte 
jeg meg bare inn og startet motoren for å vente på at vinduene 
skulle bli klare.

Vel, å sitte der å glane på is-roser satte meg på en idé og løp 
opp etter kameraet.

Det ble en rekke bilder av is-roser og senere, på kvelden ble jeg 
sittende å studere bildene.

Et av de syns jeg det var noe ved og tok et utsnitt som jeg ble 
sittende å leke med og det ble til at jeg kjørte opp kontrasten, 
tok et nytt utsnitt og forsterket fargene.

Ikke så veldig spennende, så jeg prøvde å legge inn noen nye 
farger og endte opp med det nederste bildet.




Et utsnitt av en frossen bilrute.



En kraftig økning av kontrasten og forsterkning
av fargene.



Litt lek med farger, så ble det ihvertfall et annet uttrykk.


Jeg er nok noe mer enn hekta på foto, da jeg også maler,
selv om det normalt er figurativt, så har jeg også sansen for
det abstrakte og non-figurative og derfor liker jeg også å 
sitte å "røre" og leke med fotografier.

Resultatet over er ikke ment å være noe annet en resultatet
av å kose seg med et glass rødvin og leke med bilder på
Macken.

Kanskje noen liker det, mens andre syns det bare er rør.

But, so what?



_________________

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar